Sugen på att resa!




Det finns så mycket jag är sugen på.
Resa är en av de saker jag alltid mer eller mindre lockas av.
Det har förmodligen att göra med att jag reser så sällan.
Just nu känner jag mig extra sugen på att dra iväg!


Under min barndom blev det betydligt mer resande.
Utlandssemester med familjen varje sommar, och så följde jag och syrran med våra föräldrar på jobbrelaterade resor ett par gånger per år.
Jag är glad över de upplevelserna idag (trots att jag inte minns hälften), eftersom det nu för tiden som sagt är torka på den fronten.


Min senaste utlandsresa (förutom Finlandsresan i somras) var till London för tre år sedan, där jag, syrran och pappa spenderade några jättetrevliga dagar.


På shoppingtur genom staden.

1

Jag och syrran hänger lite med Johnny DeppMadame Tussauds.

Jag fick tyvärr inte lägga upp den här bilden utan att blurra syrrans ansikte, så. 😛

img_20131

Jag letade så klart upp Michael Jackson också.

img_2050


 Och så får vi självklart inte glömma bort Elvis.
(Även om man inte direkt häpnar över likheten.)

img_2081


Det togs många fler bilder under resan, som tyvärr försvunnit.
Jag vart väldigt förtjust i den staden, jag ska absolut dit fler gånger!
För tillfället är jag dock mer inne på en solresa.
Det är snart 17 år sedan sist, så det känns som det ”börjar” bli på tiden… 😉


4 kommentarer

Under Resor

4 svar till “Sugen på att resa!

  1. Jag vill se mycket runt om i världen men värmen lockar alltid.. Haha.

    Och ja min blogg brukar fresta de flesta med göttigheter. 😉

  2. Ja men precis man kan mysa till det med sin älskling när som inte just när alla andra gör det 🙂

  3. Måste verkligen kolla upp det där med värmefilt. Det var verkligen görhärligt. 😀

  4. Hahaha eller hur! Hon den gravida har dock lämnat BB-huset, det hela var endast ett PR-trick. :))

Lämna en kommentar